תל אביב • "הבית היהודי" של העיר, בביוף בחוץ

    דוד קורצווייל 5 Comment on תל אביב • "הבית היהודי" של העיר, בביוף בחוץ
    22:40
    06.05.24
    אבי מימרן No Comments on איתור גופתו של ליבמן הי"ד: רב המכון המשפטי מספר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בבחירות הקודמות רצו לעיריית תל אביב שתי רשימות המייצגות את הציבור הדתי. אחת רשימת ש"ס בראשות שלמה זעפרני, והשניה חזית דתית של יהדות התורה, הבית היהודי ופעיל השכונות אלי אמינוב. תוצאות הבחירות היו שניים לש"ס ושניים לחזית הדתית.

    לקראת הבחירות הקרובות חלו שינויים ברשימת ש"ס. נתן אלנתן הוחזר, שלמה זעפרני הופרש ובני בביוף החליט לרוץ בנפרד.

    בינתיים התגבשו ביהדות התורה ובבית היהודי לרוץ שוב ביחד. אלא שאז הגיעה בקשה מצידו של יו"ר ש"ס אריה דרעי לעשות איחוד גם עם ש"ס שחוששת על כוחה עקב מפלגתו של בביוף שהתחברה עם קהילות בוכרה וחב"ד.

    לאחר מגעים ארוכים הגיעו הצדדים לסיכום עקרוני על הליכה משותפת בבחירות ברשימה אחת רשימת החזית הדתית המאוחדת. אותיות הסיעה בקלפי יהיו ככל הנראה ״שגב״.

    מסתמן כי סדר המיקומים ברשימה יהיה: מקום ראשון נתן אלנתן ש"ס, מקום שני שמואל גפן הבית היהודי, מקום שלישי נפתלי לוברט יהדות התורה, מקום רביעי ניסים אביזוב ש"ס. מקום חמישי דורון לוי ש"ס ומקום שישי צבי יהודה דיקשטיין מהבית היהודי.

    פעילים בעיר אמרו לקול חי כי ברור שיש לברך על כל אחדות אולם הרשימה המשותפת עלולה חלילה לגרום לירידה במספר המנדטים בעיר עקב שאננות ואי תחרותות בין הפעילים.

    הרב מאיה משה חבר מועצת חכמי התורה ותושב תל אביב כבר הוציא מכתב תמיכה ברשימת ביחד תל אביב יפו שאותיותיה "שגב"

    שאלנו את ראשי ש"ס בעיר מדוע לא שולב בביוף באחדות הגדולה. לדבריהם בנימין בביוף נבחר בבחירות האחרונות כחבר מועצה מטעם ש"ס, לא בזכות עצמו (הוא היה נהג מונית אלמוני בתל אביב), אלא בזכות התנועה והעומד בראשה מרן הרב עובדיה.

    לפני מספר חודשים הוא החליט לפרוש מש"ס ולהקים מפלגה אחרת בשם בני בכורי, ולקח את המנדט של ש"ס שהוא לא שלו אלא של התנועה. בבחירות האחרונות לכנסת הוא פעל נגד התנועה בשיתוף פעולה עם ר' אמנון יצחק. לכן החליט יו"ר התנועה ר' אריה דרעי, שאדם כזה אין מקומו בש"ס.

    -תמיכה-של-הרב-מאיה-בשגב

    במקביל, פורש ש"ס, בנימין בביוף ממשיך בריצתו במסגרת רשימת בני בכורי ישראל, וזוכה לתמיכה מפתיעה ומרשימה של רבנים שהוציאו מכתב בקשה מהגר"ע יוסף שיתמוך בבביוף ולא בנציג ש"ס.

    תל אביב מכתב בביוף תל אבי מכתב רבנים



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      בביוף יפתיע בגדול !!!
      יש להם ממה לפחד שהם התאחדו…!

    2. 3

      הרב לוברט הצטרף לשס לאחר שלא היגיע להסכמה עם אמינוב שלא הסכים להיות שוב זה שיכניס את לוברט וכידוע אגודה לבד לא שווה אפילו מנדט ובבחירות האחרונות הם נכנסו רק בזכות אמינוב , כך שעכשיו הם מנסים להכנס על הגב של שס , אבל …
      שס כבר לא קיימת …כך שמה שמסתמן שהמקום הראשון והשני ברשימה המשותפת יכנסו ( אלנתן וגפן ) ואילו לוברט ישאר בחוץ – חבל שוויתרת על אמינוב

    3. 1

      פגשתי במקרה את שמואל גפן בועדה שהוא עומד בראשה שהתקיימה בעיריה והוא עושה רושם מצוין, נראה מאוד מאוד ישר וישיר מאוד אינטיליגנט, היחידי שהבין בועדה את הנקודות הרלבנטיות מנהל ישיבות ביד רמה באינטיליגנציה גבוהה ובנועם למרות המתח שהיה.
      אני לא דתיה בכלל אבל אני מצביעה לרשימה של שמואל גפן שבלט בתרומתו הרבה לועדה עירונית שהוא עומד בראשה וזה גם טוב שיש איחוד של כל הקבוצות הדתיות